Gözden Kaçırmayın
Off-White, ComplexCon'da "POP ROMANCE" Temasını Las Vegas'a TaşıdıTek Kişilik Sahnenin Derinliklerinde Bir Sanatçının İçsel Yolculuğu
Oyuncu Kim Shin
- rok, tek kişilik oyunu "Prima Facie"de, 120 dakika boyunca sahnede yalnız başına. Sahne arkadaşı olmadan, minimal düzeyde sahne donanımıyla, tüm dikkatleri üzerine çeken sanatçı, performans sanatının temelindeki derin sorularla boğuşuyor. Kim, bir rolü icra ederken yalnızca "elimi şuraya koyayım, şu tonla konuşayım" gibi pratik ve teknik detaylarla ilgilenmenin yeterli olmadığını ifade ediyor.
- rok'un yaratım süreci, her hareketin ve repliğin ardındaki "neden"i sorgulamakla başlıyor. Örneğin, "Jena karakteri bu sahnede iyi görünmeli" pratik bir hedef olarak belirlenir. Ancak Kim, buradan hareketle daha derin sorular soruyor: "Neden Jena iyi görünmeli? Çünkü yapısal olarak böyle bir karakter. Peki, Jena'nın iyi görünmesi için ne yapmalıyım? İyi konuşmalıyım." Sanatçı, bu şekilde adım adım ilerleyerek nihai amacına, "Sonuçta benim yapmam gereken asıl iş nedir?" sorusuna ulaştığını belirtiyor. Bu temel sorunun cevabı olmadan, sahne hareketlerinin ve replik tonlamalarının yalnızca mekanik bir kontrol listesi işleminden ibaret kalacağını düşünüyor.
- rok, yazı yazma ve oyunculuk pratiğinde kasıtlı olarak "daha az verimli" yöntemleri denediğini açıklıyor. Amacı, işin özüne odaklanmak. Ona göre, nihai hedef yalnızca dili iyi kullanmak veya iyi bir hikâye anlatmak değil; bunun ötesinde, "bedenle parçalanarak ulaşılabilen bir dünyaya" erişmek. Kim, sanatının amacını bu dünyayı açıp seyirciye göstermek olarak tanımlıyor.
- rok, tüm modern bireylerin çıkar ilişkileri, iş dünyasının dinamikleri ve endüstrinin akışı içinde yaşadığını ve bu pratik meseleleri anlamanın önemli olduğunu kabul ediyor. Ancak, tüm bu pratik işlerle uğraşırken "Nihai olarak bunları ne için yapıyorum?" sorusunu unutmanın, yapılan işi değersiz ve sıradan hale getirebileceği uyarısında bulunuyor. Sanatçı için en önemli şey, bu temel amacı asla gözden kaçırmamak.
- rok'un bu temel amacı kaybetmemek için verdiği mücadele ve sanatsal arayışı, GQ Kore'nin Kasım sayısında ve derginin internet sitesinde okurlarla buluşuyor. "120 dakika boyunca sahnede yalnız başına 'Prima Facie'yi sürdüren oyuncu" tanımı, yerini "sahnedeyken, bedenle ulaşılabilen o dünyayı açıp gösteren oyuncu" tanımına bırakıyor. Kim Shin-rok'un bu sanatsal dünyası, GQ Kore'nin Kasım sayısında keşfedilmeyi bekliyor.
Temel Soruya Ulaşmak: "Nihai Amacım Ne?"
Kim Shin
"Kendi Kurnazlığına Kanmak" Tehlikesi
Kim, bu temel soruyu sormadan veya cevabını unutarak sadece pratik işlere odaklanmanın bir tuzak olduğunu vurguluyor. Bu şekilde çalışmanın, işi kolaylaştırdığı ve sanatçıyı daha becerikli hissettirdiği yanılgısını yarattığını söylüyor. Oysa bu durumu, "aslında daha fazlasını kaybetmek, daha yeteneksiz ve daha akılsız olmak" olarak yorumluyor. Sanatçı, "Daha yetenekli olduğuma inandığım anların, aslında daha akılsızca olduğum anlar olduğunu fark ettiğim zamanlar yaşadım" diyerek bu içgörüyü paylaşıyor.
Daha Az Verimli Yöntemleri Denemek
Bu farkındalığın ardından Kim Shin
Modern Yaşamın Pratikliği ve Sanatın Özü
Kim Shin
GQ Kore'nin Kasım Sayısında Bir Sanatçı Portresi
Oyuncu Kim Shin





Yorumlar
Yorum Yap