Gözden Kaçırmayın

Hande Ünsal ve Umur Doma, Müzik ve Miras Üzerine Düşüncelerini PaylaştıHande Ünsal ve Umur Doma, Müzik ve Miras Üzerine Düşüncelerini Paylaştı

Spotify Wrapped Yeni Özelliği: Kişilik Kulüpleri


Müzik devi Spotify, her yılın sonunda kullanıcılarına sunduğu kişiselleştirilmiş Spotify Wrapped özetine yeni ve ilginç bir özellik ekledi. Bu yılki deneyim, kullanıcıların müzik dinleme alışkanlıklarına dayalı olarak belirlenen bir "kişilik" atıyor ve onları bu kişiliğe özel sanal kulüplere yerleştiriyor.


Kullanıcı Deneyimi Nasıl Değişti?


Geleneksel Wrapped raporu, bir kullanıcının yıl içinde en çok dinlediği şarkıları, sanatçıları, podcast'leri ve toplam dinleme süresini gösteriyordu. Yeni eklenen kişilik testi ise bu verileri analiz ederek kullanıcıya özel bir karakter profili çıkarıyor. "Hangi kulüptesin?" sorusu etrafında şekillenen bu sistem, kullanıcılar arasında sosyal paylaşımı teşvik ediyor.


Kişilik Tipleri Neler Olabilir?


Spotify'ın kulüp sisteminde hangi kişilik tiplerinin olduğu tam olarak açıklanmamakla birlikte, dinleme alışkanlıklarına göre kategorize edildikleri düşünülüyor. Örneğin:


    • Keşifçi: Yeni çıkan şarkılar ve az bilinen sanatçılarla dolu bir liste.

    • Sadık Hayran: Yıl boyunca belirli birkaç sanatçıya odaklanmış dinleyici.

    • Çok Yönlü: Birçok farklı türden şarkıyı listeleyen kullanıcı.

    • Podcast Sever: Müzikten çok konuşma içeriklerine zaman ayıran dinleyici.



Spotify Wrapped'ın bu yeni özelliği, kullanıcıların müzik zevklerini eğlenceli ve kişiselleştirilmiş bir şekilde paylaşmalarına olanak tanıyarak, platformun sosyal etkileşimini artırmayı hedefliyor.